?redni samochód ratownictwa chemicznego
W 1987 roku dwie zachodnioniemieckie firmy - Metz i Schmitz wykona?y w kooperacji, samochód ratownictwa chemicznego przeznaczony na polski rynek. Pojazd zabudowano na podwoziu Jelcz P415 z uk?adem jezdnym 4x2.
Samochód wyposa?ono w wyd?u?on?, wagonow? kabin? kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla czteroosobowej za?ogi wozu. Za kabin? umieszczono nadwozie specjalne mieszcz?ce bogate wyposa?enie ratownictwa chemicznego. Nadwozie to wykonano w systemie HuRoWa z szerokimi p?atami ?cian bocznych odchylanymi do góry.
Zbudowano jeden egzemplarz tego pojazdu. Zosta? on w??czony do podzia?u bojowego III Oddzia?u ZSP we Wroc?awiu. W roku 1988 pojazd zaprezentowano na targach bran?owych Interschutz `88. Po roku 1991 zakupiono jeszcze kilka podobnych pojazdów z zabudow? Schmitz`a.
Jelcz 415 Metz-Schmitz GWG (1987)
Oznaczenie po?arnicze wg PN-79: SRCh
Podwozie: Jelcz P415 z sze?ciocylindrowym do?adowanym silnikiem wysokopr??nym o mocy 243 KM
Uk?ad jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe sk?adaj?ce si? z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 4 (2+2)
Masa ca?kowita: ok. 12 000 kg
Pr?dko?? maks: ok. 90 km/h
Wyposa?enie po?arnicze:
- Przyrz?dy pomiarowe (eksplozymetry, przyrz?dy do wykrywania gazu)
- pompy wirowe, zanurzeniowe i membramowe
- w??e olejo- i kwasoodporne z armatur? ze stali szlachetnej
- zbiorniki do substancji chemicznych wykonane z tworzyw sztucznych i stali kwasoodpornej
- zestaw narz?dzi nieiskrz?cych oraz sprz?t do zbierania substancji z niewielkich powierzchni
- zestaw sprz?tu o?wietleniowego w wykonaniu przeciwwybuchowym
- ubrania gazoszczelne
- zestawy uszczelniaj?ce i ?rodki wi???ce
Dyslokacja |