Średni samochód ratownictwa chemicznego
W 1989 roku dwie niemieckie firmy - Metz i Schmitz wykonały w kooperacji, kolejny samochód ratownictwa chemicznego przeznaczony na polski rynek. Pojazd zabudowano na podwoziu Mercedes 1117 z układem jezdnym 4x2.
Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla trzyosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie ratownictwa chemicznego. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały klapy otwierane do dołu oraz drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia specjalnego.
Zbudowano jeden egzemplarz tego pojazdu. Został on włączony do podziału bojowego Portowej Straży Pożarnej w Gdyni.
Mercedes-Benz 1117 Metz-Schmitz GWG (1989)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRCh
Podwozie: Mercedes-Benz 1117 z doładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 170 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: 11 000 kg
Prędkość maks: ok. 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- przyrządy pomiarowe (eksplozymetry, przyrządy do wykrywania gazu)
- pompy wirowe, zanurzeniowe i membramowe
- węże olejo- i kwasoodporne z armaturą ze stali szlachetnej
- zbiorniki do substancji chemicznych wykonane z tworzyw sztucznych i stali kwasoodpornej
- zestaw narzędzi nieiskrzących oraz sprzęt do zbierania substancji z niewielkich powierzchni
- zestaw sprzętu oświetleniowego w wykonaniu przeciwwybuchowym
- ubrania gazoszczelne
- zestawy uszczelniające i środki wiążące
Dyslokacja
- Portowa Straż Pożarna (ZZSP) w Gdyni
|