Średni samochód ratownictwa chemicznego
W 1990 roku KWSP w Łodzi rozpisała przetarg na duży samochód ratownictwa chemicznego. Wśród oferentów znalazły się trzy zachodnie firmy: Iveco-Magirus, Schmitz i Ziegler. Wybór padł na firmę Ziegler, która dostarczyła zamówiony pojazd w połowie 1991 roku.
Nośnikiem zabudowy było podwozie Mercedes-Benz 1120 z układem jezdnym 4x2. Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla trzyosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie ratownictwa chemicznego. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały klapy otwierane do dołu oraz drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia specjalnego.
Zakupiony pojazd włączono do podziału bojowego IV Oddziału ZSP w Łodzi, w którym funkcjonowała Stacja Ratownictwa Chemicznego.
Mercedes-Benz 1120 Ziegler GWG (1991)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRCh
Podwozie: Mercedes-Benz 1120 z doładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 200 KM KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: 11 000 kg
Prędkość maks: ok. 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- przyrządy pomiarowe (eksplozymetry, przyrządy do wykrywania gazu)
- pompy wirowe, zanurzeniowe i membramowe
- węże olejo- i kwasoodporne z armaturą ze stali szlachetnej
- zbiorniki do substancji chemicznych wykonane z tworzyw sztucznych i stali kwasoodpornej
- zestaw narzędzi nieiskrzących oraz sprzęt do zbierania substancji z niewielkich powierzchni
- zestaw sprzętu oświetleniowego w wykonaniu przeciwwybuchowym
- ubrania gazoszczelne
- zestawy uszczelniające i środki wiążące
Dyslokacja |