fot. Lothar Knobelsdorf

Magirus-Deutz 170D LF-16 - GBA 0,8/16

Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy

W latach osiemdziesiątych w płockiej "Petrochemii" wszedł do eksploatacji samochód GBA 0,8/16 zbudowany przez Magirusa. Pojazd te zabudowano na podwoziu 170D 11F z układem jezdnym 4x2.

Samochód wyposażono w czterodrzwiową, wydłużoną kabinę załogową o układzie miejsc 1+8. W ścianach bocznych nadwozia specjalnego umieszczono szerokie skrytki na sprzęt i armaturę osłonięte drzwiami żaluzjowymi (po 3 z każdej strony). Centralne miejsce zabudowy zajmował zbiornik na wodę o pojemności 800 litrów. W tylnej części zabudowy mieścił się przedział autopompy, osłonięty drzwiami żaluzjowymi.

Magirus 170D LF-16

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GBA 0,8/16
Podwozie: Magirus-Deutz 170 D11F z widlastym silnikiem wysokoprężnym Deutz FL6-413 o mocy 176 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 9 (1+8)
Masa całkowita: 10 000 kg
Prędkość maks: 87 km/h

Wposażenie pożarnicze:

  • autopompa o wydajności 1600 l/min przy ciśnieniu 8 bar
  • zbiornik wodę o pojemności 800 litrów
  • środek pianotwórczy w kanistrach
  • SN - brak informacji o konfiguracji urządzenia
  • węże i armatura pożarnicza

Dyslokacja
  • ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne "Petrochemia" w Płocku 
     310136