Samochód specjalny SD-30 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 30 metrów
Na początku lat sześćdziesiątych do jednostek bojowych straży weszły drabiny samochodowe o napędzie hydraulicznym. Pojazdy te wyprodukowała firma Magirus wykorzystując do tego celu własne podwozia S6500.
W pojeździe zastosowano czterodrzwiową, załogową kabinę z wysuniętym silnikiem. Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano czteroprzęsłową drabinę o długości wysuwu 30 m. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. Stabilność podczas pracy drabiny zapewniały cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.
Według obecnego stanu wiedzy, wiadomo, że w latach 1962-1963 zakupiono do kraju co najmniej 2 egzemplarze tych drabin. Jedna z nich została przekazana Miejskiej Zawodowej Straży Pożarnej we Wrocławiu, druga trafiła do ZZSP Stoczni Gdańskiej.
Magirus S 6500 – DL30 (1962)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-30
Podwozie: Magirus-Deutz S 6500 z silnikiem wysokoprężnym Deutz o mocy 125 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4)
Masa całkowita: ok. 9500 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 4-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 30 m
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- 4 wrzecionowe podpory terenowe rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane ręcznie
- działko wodno-pianowe umieszczone na wierzchołku drabiny