Samochód gaśniczy wodno-pianowo-śniegowy
W drugiej połowie lat pięćdziesiątych Polskie Linie Lotnicze LOT zakupiły w Anglii samochody gaśnicze Nubian przeznaczone dla LSP. Pojazdy zabudowano na podwoziach Thornycroft TFA z układem jezdnym 6x6.
W pojeździe zastosowano długą kabinę dla załogi z drzwiami umieszczonymi za przednią osią. Na przedniej krawędzi dachu kabiny zamontowano działko wodno-pianowe. Drugie działko umieszczono w kopule wykonanej ze szkła organicznego i posadowionej w centralnej części dachu kabiny. W centralnej części zabudowy znajdowały się zbiorniki na wodę i środek pianotwórczy oraz autopompa o wydajności 3200 l/min. Pojazd wyposażono ponadto w śniegowy system gaśniczym z 90-litrowym zapasem dwutlenku węgla (przewożonym w 4 butlach).
Nie udało się również ustalić choćby przybliżonej liczby tych pojazdów sprowadzonych do kraju. Wiadomo jedynie, że poza LSP samochody te jednostkowo eksploatowano również w innych jednostkach resortowych.
Nubian Pyrene (1957)
Podwozie: Thornycroft TFA z silnikiem Rolls-Royce o mocy 170 KM
Nadwozie: jednosegmentowe składające się z kabiny załogi i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: b.d.
Masa całkowita: 13 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 3200 l/min
- zbiornik na wodę o pojemności 3637 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 360 l
- śniegowy system gaśniczy - 90 litrów dwutlenku węgla umieszczone w 4 butlach
- 2 działka wodno-pianowe
- SN - 4 sztuki
- armatura wodno-pianowa