Średni samochód specjalny ratownictwa techniczno-chemicznego
W końcu lat siedemdziesiątych rozpoczęto małoseryjną samochodu ratownictwa techniczno-chemicznego SRtCh. Pojazd zabudowano na terenowym podwoziu Star 660.
W kabinie seryjnej znajdowały się dwa indywidualne fotele dla kierowcy i dowódcy. Przedział załogi zabudowano w przedniej części nadwozia specjalnego. Było to nadwozie N-117AUM produkowane na potrzeby wojska w JZS w Jelczu. Za pomieszczeniem załogi znajdował się przedział sprzętowy. W ścianach bocznych nadwozia umieszczono z każdej strony cztery okna. Dostęp do wyposażenia zapewniały drzwi umieszczone w tylnej ścianie.
Produkcję tego pojazdu rozpoczęły w 1978 roku POM w Zamościu oraz Zakład Szkoleniowo-produkcyjny Polskiego Związku Głuchoniemych w Katowicach. W latach osiemdziesiątych samochody SRtCh były zabudowywane na podwoziu Star 266. Ich wykonaniem zajmowały się nierzadko same komendy straży i jednostki ZSP.
Star 660 SRtCh (1978)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRtCh
Podwozie: Star 660M2 z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym S47 o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: sześciostopniowa (5+R)z dwustopniowym reduktorem do jazdy w terenie
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny N66 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 6 (1+1+4)
Masa całkowita: 8900 kg
Prędkość maks: 80 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat prądotwórczy
- wyciągarka
- plecakowy aparat do cięcia metali
- piła do cięcia betonu i stali
- zestaw sprzętu rozpoznania chemicznego
- aparaty powietrzne
- zestaw sprzętu ślusarskiego i do prac elektrycznych
- zestaw sprzętu sygnalizacyjno-oświetleniowego
- ubrania gazoszczelne oraz kwaso- i ługoodporne - po 6 kompletów