fot.Marcin Głowacki

Star 266 WZŁ - SDŁ

Samochód specjalny dowodzenia i łączności

W 1981 roku rozpoczęto małoseryjną produkcję batalionowego samochodu dowodzenia i łączności. Pojazd zabudowano na podwoziu Star 266 z nadwoziem furgonowym AUM 117 produkowanym na potrzeby wojska w JZS w Jelczu. We wnętrzu wydzielono pomieszczenie dla sztabu dowodzenia i obsługi oraz zabudowano urządzenia łączności i zespół zasilający.

Producentem batalionowych SDŁ-ów były Wojskowe Zakłady Łączności w Czernicy Wrocławskiej. Pojazdy tego typu lokalizowano głównie w siedzibach komend wojewódzkich oraz szkołach pożarniczych.

Star 266 SDŁ (1981)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SDŁ
Podwozie: Star 266 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym S359M o mocy 150 KM
Skrzynia biegów: 5+R z dwustopniowym reduktorem
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu 641 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Masa całkowita: ok. 8500 kg
Prędkość maks: 87 km/h

Wyposażenie specjalne:

  • blok zasilania
  • wzmacniacze mocy
  • zespół mikserski ZM-3
  • odbiornik radiowy Safari
  • radiotelefony UKF
  • magnetofony
  • aparaty telefoniczne
  • antena prętowa
  • maszt teleskopowy wysuwany pneumatycznie
  • głośniki zewnętrzne - 4 szt.
  • stół sztabowy
  • niezależne ogrzewanie przedziału dowódczego
Dyslokacja
  • SKSP Warszawa 
     010008 
     WAA 364E 
  • KRSP Kielce 
     150508 
     KIH 313H