Średni samochód specjalny ratownictwa chemicznego
Według obecnego stanu wiedzy wiadomo, że w drugiej połowie lat sześćdziesiątych trafił do Polski co najmniej jeden egzemplarz samochodu ratowniczego RTGW produkcji NRD. Pojazd został zakupiony dla jednej z resortowych jednostek straży
Nośnikiem zabudowy wschodnioniemieckiego produktu było podwozie IFA S-4000 z nadwoziem furgonowym o układzie miejsc 2+3. Za przedziałem załogi umieszczono zestaw sprzętu rozpoznania chemicznego, sprzętu medycznego oraz sprzętu ochronnego. Pojazd wykorzystywano do likwidowania awarii technologicznych w zakładach ciężkiej syntezy chemicznej oraz w zakładach petrochemicznych.
IFA S-4000 RTGW
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRCh
Podwozie: IFA s-4000-1 z 4-cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym EM 4-22 o mocy 90 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zamknięte
Ilość miejsc: 5 (1+1+3)
Masa całkowita: 8100 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat prądotwórczy
- zestaw sprzętu rozpoznania chemicznego (gazosygnalizator, analizatory)
- aparaty powietrzne i tlenowe
- aparaty do poruszania się pod wodą
- zestaw sprzętu ślusarskiego i do prac elektrycznych
- zestaw sprzętu sygnalizacyjno-oświetleniowego
- ubrania gazoszczelne oraz kwaso- i ługoodporne
- ponton