Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1986 roku jugosłowiańska firma Vatrosprem zbudowała na polski rynek również drugi wariant ciężkiego samochodu gaśniczego na podwoziu Tatry 815.
Pojazd otrzymał czteromiejscową, wagonową kabinę kierowcy. W konstrukcji nadwozia specjalnego, kosztem wielkości zbiorników na środki gaśnicze, wydłużono przedni przedział sprzętowy. Samochód przystosowano do przewozu 6000 litrów wody oraz 3000 litrów środka pianotwórczego. Zastosowano również mniejszą autopompę o wydajności 3200 l/min. "Mała" Tatra Vatrosprema została wyposażono w jedno działko stacjonarne oraz dwa działka przenośne przewożone w tylnej obniżonej części zabudowy.
Pozostałe wyposażenie było w bardzo dużym stopniu zunifikowane z normatywem zastosowanym w wersji VP 5000/6000
Zbudowany egzemplarz został zaprezentowany na stoisku jugosłowiańskiej firmy podczas 59 Międzynarodowych Targów Poznańskich w 1987 roku. Po zakończeniu targów samochód wrócił do liniowej służby w ZZSP czechowickiej rafinerii. Do Polski sprowadzono prawdopodobnie tylko jeden egzemplarz pojazdu w tej konfiguracji.
Tatra 815 Vatrosprem VP 6000/3000 (1986)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 9/32 (6+3/32)
Podwozie: Tatra 815 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 4 (1+3)
Masa całkowita: ok.23 000 kg
Prędkość maks: ok. 95 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 3200 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 6000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 3000 l
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe z podwójną prądownicą o wydajności 3200 l/min
- 2 x przenośne działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min
- 2x60 m linie szybkiego natarcia
- węże i armatura wodno-pianowa
Dyslokacja
ZZSP Śląskie Zakłady Rafineryjne "Czechowice" w Czechowicach-Dziedzicach
|