Średni samochód ratownictwa technicznego
W połowie lat osiemdziesiątych Spółdzielnia Pracy "Mechanik" w Słupsku wykonała samochód ratownictwa technicznego wzorowany zachodnioniemieckim Magirusie RW-2. Pojazd zabudowano na podwoziu Star 266 z układem jezdnym 6x6.
Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla dwuosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały szerokie, drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia (po cztery z każdej strony) oraz w ścianie tylnej. Cześć sprzętu znalazło miejsce na górnym pomoście pojazdu. Ponadto samochód wyposażono w maszt oświetleniowy z najaśnicami oraz wciągarkę linową.
Niewielka seria tych samochodów została wyprodukowana w latach 1986-1987 na zamówienie resortowych służb pożarniczych PKP. Według obecnego stanu wiedzy wiadomo, że pojazdy tego typu były używane m.in w jednostkach ZZSP PKP w Małaszewiczach, Lublinie, Słupsku i Olsztynie.
Star 266 SRt (1986)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Star 266 z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym S359M o mocy 150 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 2 (1+1)
Masa całkowita: ok. 11 000 kg
Prędkość maks: 86 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat prądotwórczy
- maszt teleskopowy z najaśnicami 3x1000W
- zestaw rozpieraczy hydraulicznych
- zestaw poduszek firmy VETTER wraz z osprzętem
- pompa do cieczy palnych wraz z armaturą
- zestaw narzędzi do uszczelniania cystern
- zestaw sprzętu uszyniającego oraz uziom
- zestaw ręcznego sprzętu ratowniczego
- odzież i sprzęt ochronny (aparaty powietrzne z maskami, ubrania gazoszczelne)
- podręczny sprzęt gaśniczy