Średni samochód gaśniczy proszkowy
W 1973 firma Total wykonała samochód proszkowy Jelcz 315M PLF 3000 z nieco zmienioną linią nadwozia specjalnego. Ściany boczne oraz tył zabudowy wydłużone zostały do wysokości osi kół podwozia. Dodatkowo w tylnej ścianie nadwozia zabudowano skrytkę osłoniętą stalową klapą zamykaną na zamek. Wyposażenie oraz wszystkie zespoły agregatu proszkowego były identyczne jak w samochodzie Jelcz 315M PLF 3000 z klasycznym nadwoziem (wersja I).
Opisany egzemplarz w 1974 roku został włączony do podziału bojowego VII Oddziału ZSP w Warszawie.
Jelcz 315M Total PLF 3000 (1973)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : GPr-3000
Podwozie: Jelcz 315M z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym SW680/49 o mocy 202 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu 113 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7053x2450x3300 (mm)
Rozstaw osi: 4100 mm
Masa całkowita: 12 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:
- agregat ze zbiornikiem na proszek o pojemności 3000 kg
- 6 butli z azotem o pojemności 50 l każda
- działko proszkowe o wydajności 31 kg/s i zasięgu rzutu 30 m
- 2 urządzenia szybkiego natarcia z 30 m węży każde
- wydajność pistoletu proszkowego 5 kg/s, zasięg strumienia proszku 12 m
Dyslokacja