Średni samochód gaśniczy śniegowy
W 1960 roku załoga ZZSP Huty im. Lenina w Krakowie wykonała samochód gaśniczy śniegowy. Za nośnik zabudowy posłużyło podwozie Star A25L z wydłużonym rozstawem osi. Pojazd był jedną z pierwszych krajowych konstrukcji pożarniczych przystosowanych do gaszenia materiałów reagujących z wodą.
Obsadę wozu stanowiły 2 osoby mieszczące się w kabinie seryjnej. Głównym elementem zabudowy były butle mieszczące 800 kg dwutlenku węgla umieszczone na metalowym stelażu, aparatura rozdzielcza oraz instalacja do podawania środka gaśniczego.
Krakowski GSn został zbudowany zaledwie w jednym egzemplarzu.Posłużył on jednak jako pierwowzór dla samochodu Star 25L GSn-900 produkowanego małoseryjnie od roku 1964 w Zakładach Urządzeń Pożarniczych we Wrocławiu
Star 25L GSn-800 (1960)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GSn-800
Oznaczenie pożarnicze wg PN-63: GSS-800
Podwozie: Star A25L z rzędowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym S474 o mocy 105 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny N23 i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 2 (1+1)
Rozstaw osi: 3850 mm
Masa całkowita: 7400 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:
- 20 szt. butli z dwutlenkiem węgla
- łączna masa CO2 – 800 kg
- SN - 2x30 m – wielkość - 15
- zasięg rzutu strumienia CO2 – 4 m
- 2 lance śniegowe
- 2 łomy śniegowe
- 2 tarcze azbestowe