Średni samochód gaśniczy wodno-pianowo-proszkowy
W latach 1978-1981 austriacka firma Rosenbauer wykonała dla polskiej straży pożarnej kilka egzemplarzy uniwersalnego samochodu gaśniczego kombinowanego GBAPr 1,8/20/750. Pojazd zabudowano na podwoziu Mercedes-Benz 1113B.
Samochód otrzymał czterodrzwiową, siedmioosobową kabinę załogową z układem miejsc 1+2+4. Nadwozie specjalne podzielono na trzy części. Pierwszy przedział mieścił sprzęt i armaturę, z obu stron osłonięte drzwiami żaluzjowymi. W jego środkowej części zainstalowano agregat proszkowy sytemu Minimax. Centralna część zabudowy zarezerwowana została dla zbiornika na wodę i środek pianotwórczy z tyłu zaś, zainstalowano dwuzakresową autopompę i urządzenie szybkiego natarcia osłonięte klapą zamykaną na zamek.
MB 1113B Rosenbauer (1978)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GBAPr 1,8/2/750
Podwozie: Mercedes Benz LAF 1113B z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 168 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 7 (1+2+4)
Masa całkowita: ok. 11 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- dwuzakresowa autopompa R180 o wydajności 2000 l/min przy ciśnieniu 8 bar, i 300 l/min przy 40 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 1800 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 100 l
- agregat proszkowy Minimax ze zbiornikiem na proszek o pojemności 750 kg
- wodno-pianowe urządzenie szybkiego natarcia - 1x40 m z prądownicą pistoletową
- proszkowe urządzenie szybkiego natarcia - 2x30m z pistoletami o wydajności 5 kg/s
- 2 butle z azotem o ciśnieniu roboczym 15 bar (do wyrzucania proszku)
Dyslokacja