Średni samochód gaśniczy proszkowy
W latach 1967-1970 zachodnioniemiecka firma Total dostarczyła na polski rynek kilka nowoczesnych samochodów proszkowych GCPr-3000 zabudowanych na czechosłowackich podwoziach Skoda 706. W 1971 roku Total po raz pierwszy zabudował swój trzytonowy agregat na polskim podwoziu Jelcz 315.
Załogę wozu stanowiły 4 osoby mieszczące się w kabinie seryjnej. Centralne miejsce zabudowy stanowił zbiornik na proszek o pojemności 3000 kg, a w dolnej części, butle z azotem umieszczone poprzecznie na ramie pojazdu. W ścianach bocznych nadwozia umieszczono skrytki na sprzęt zamykane klapami zaopatrzonymi w zamki. Z lewej strony zabudowy umieszczono pulpit sterowniczy agregatu, zaś na pomoście górnym znajdowało się działko.
Samochód Jelcz 315 Total PLF 3000 był produkowany w latach 1971-1972.
Jelcz 315 Total PLF 3000 (1971)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GPr-3000
Podwozie: Jelcz 315 z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym SW680/49 o mocy 202 KM
Skrzynia biegów: 5+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny typu 407 i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7053x2450x3300 (mm)
Rozstaw osi: 4100 mm
Masa całkowita: 12 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Podstawowe wyposażenie i parametry pożarnicze:
- agregat ze zbiornikiem na proszek o pojemności 3000 kg
- 6 butli z azotem o pojemności 50 l każda
- działko proszkowe o wydajności 31 kg/s i zasięgu rzutu 30 m
- 2 urządzenia szybkiego natarcia z 30 m węży każde
- wydajność pistoletu proszkowego 5 kg/s, zasięg strumienia proszku 12 m
Linki do zdjęć pojazdu w dziale Galeria Oznakowania:
Dyslokacja
ZZSP Rafineria Nafty "Jedlicze" w Jedliczu
|
ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne „Petrochemia” w Płocku
|
ZZSP Zakłady Włókien Chemicznych „Chemitex - Elana” w Toruniu
|
ZZSP Zakłady Azotowe „Włocławek” we Włocławku
|