Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W drugiej połowie lat osiemdziesiątych w jednostkach bojowych straży pojawiły się pierwsze egzemplarze czechosłowackiego ciężkiego samochodu gaśniczego GCBA 8,2/32. Pojazd zabudowała firma Karosa wykorzystując podwozie Tatra 815 z układem jezdnym 6x6.
Załogę wozu stanowiło 4 strażaków mieszczących się w kabinie seryjnej. Centralne miejsce zabudowy zajmował zbiornik na wodę o pojemności 8200 litrów, oraz 2 zbiorniki na środek pianotwórczy o łącznej pojemności 800 litrów. W pojeździe zastosowano autopompę o wydajności 3200 l/min przy ciśnieniu 8 bar umieszczoną wraz z urządzeniem szybkiego natarcia w tylnej ścianie nadwozia specjalnego. Na górnym pomoście znajdowało się działko wodno-pianowe o wydajności 2400 l/min.
W latach 1987-1989 roku KGSP zakupiła sporą partię samochodów Tatra 815 Karosa CAS 32. Zostały one zlokalizowane w jednostkach ZSP działających w dużych miastach.
Tatra 815 Karosa CAS 32 (1987)
Oznaczenie wg PN-79: GCBA 8,2/32
Podwozie: Tatra 815 PR2 z 12-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z doładowaniem, osiągającym moc 320 KM
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 4 (1+3)
Prędkość maks: 98 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 3200 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 8200 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 800 l (2x400 l)
- działko wodno-pianowe z dwiema dyszami, o wydajności 2400 l/min (podnoszone do pozycji roboczej pneumatycznie)
- 2xSN (wielkość 52
- elektro-pneumatyczne sterowanie zaworów autopompy
Dyslokacja
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ZZSP Podkarpackie Zakłady Rafineryjne w Jaśle
|
-
-
-
-
ZZSP Olsztyńskie Zakłady Opon Samochodowych "Stomil" w Olsztynie
|
-
-
-
ZZSP Zakłady Azotowe "Tarnów" w Tarnowie-Mościcach
|
-