Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W latach 1977-1978 dostarczono do kraju kilka egzemplarzy ciężkich samochodów gaśniczych zabudowanych przez francuską firmę Camiva.
Pojazdy zabudowano na podwoziu Berliet GBH260 z układem jezdnym 6x4. Załoga wozu składała się z trzech osób zajmujących miejsca w kabinie seryjnej. Silnik pojazdu został umieszczony przed kabiną. Centralne miejsce zabudowy zajmował zbiornik na środki gaśnicze o łącznej pojemności 12 000 litrów. Pulpit sterowniczy autopompy znajdował się w tylnej części prawej ściany bocznej nadwozia specjalnego. W tylnym segmencie zabudowy posadowiono nasady tłoczne i ssawne, zaś na górnym pomoście zainstalowano działko wodno-pianowe wyposażone w dwie prądownice.
Francuskie samochody GCBA 12/55 używane były w ZZSP dużych zakładów chemicznych. Nie jest znana dokładna liczba sprowadzonych do Polski pojazdów.
Berliet Camiva (1977)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 12/55 (3+9/55)
Podwozie: Berliet GBH260 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 250 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Masa całkowita: ok. 26 000 kg
Prędkość maks: 85 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
autopompa o wydajności 5500 l/min przy ciśnieniu 8 bar
zbiornik na wodę o pojemności 3000 l
zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 9000 l
działko wodno-pianowe z podwójną prądownicą do podawania wody i piany
urządzenie szybkiego natarcia – brak informacji o konfiguracji
Linki do zdjęć pojazdu w dziale Galeria Oznakowania:
Dyslokacja
ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne „Petrochemia” w Płocku
|
ZZSP Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne „Petrochemia” w Płocku
|
Galeria