Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1974 roku zakupiono do Polski ciężki samochód gaśniczy zachodnioniemieckiej firmy Bachert, zabudowany na podwoziu Mercedes-Benz 2232 z układem jezdnym 6x4.
Trzyosobowa załoga wozu zajmowała miejsca w seryjnej kabinie, za którą umieszczono przedział sprzętowy osłonięty z obu stron drzwiami żaluzjowymi. Samochód wyposażono w zbiornik na wodę o pojemności 8000 litrów oraz zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 800 litrów. Sercem zabudowy była autopompa Bachert o wydajności 4400 l/min. Na górnym pomoście zainstalowano działko wodno-pianowe, zaś na tylnym zwisie symetrycznie z obu stron znajdowały się zwijadła szybkiego natarcia.
Sprowadzony egzemplarz został włączony w 1975 roku do podziału bojowego ZZSP Stoczni Gdańskiej. Podobny pojazd w nieco innej konfiguracji – GCBAPr 10/44/250 był eksploatowany w ZZSP Zakładów Tworzyw Sztucznych "Pronit" w Pionkach.
MB 2232 Bachert (1974)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 8/44
Podwozie: Podwozie: Mercedes Benz LPK 2232 z 10-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM423 o mocy 355 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: ok. 22 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Bachert o wydajności 4400 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 8000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 800 l
- stacjonarne działko wodno-pianowe
- 2 linie szybkiego natarcia
- armatura wodno-pianowa